چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست
3.8
(685)

مراقبت از پوست چیزی بیش از شستن آن و استفاده از کرم های مناسب می باشد، جهت مراقبت از پوست باید حتما رژیم مناسب غذایی و میزان کافی از خواب و ورزش را نیز در برنامه خود قرار دهیم.

انواع مختلف پوستی بر اساس نوع نیاز به مراقبت های ویژه مثل استفاده از مرطوب کننده ها یا اسکراب ها دارد .

  • نحوه شستشوی صورت به چه صورت باید باشد؟

پوست صورت حداکثر 2 بار در روز (برای پوست های خشک یک بار) صبح موقع بیدار شدن و شب قبل از خواب با آب ولرم با شوینده مناسب پوست شسته شود تا چربی اضافه مواد آرایشی و آلودگی ها شسته شود .

  • نحوه استحمام برای پوست خشک به چه صورت است ؟

  1. دمای آب در پوست خشک حتما باید ولرم باشد آب داغ باعث از بین رفتن چربی پوست می شود و در نتیجه پوست خشک تر می شود.
  2. لیف و کیسه استفاده نشود نوع شوینده باید غیر صابونی و ملایم باشد و مدت استحمام کوتاه باشد.
  3. بعد از حمام هم از لوسیون بدن مناسب استفاده شود.
  • بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده چه زمانی است؟

بهترین زمان بلافاصله بعد از شستشو است وقتی پوست اندکی نمدار باشد جذب مرطوب کننده بهتر است تمامی انواع پوست ها چه چرب چه خشک از مرطوب کننده سود میبرند جهت پوست های چرب بهتر است سبک باشد و یا بیس ژل داشته باشند.

  • آیا استفاده از ضد آفتاب در هر فصلی ضروری است و نحوه محافظت در برابر آفتاب به چه صورت باید باشد؟

در هر فصلی استفاده از ضد آفتاب ضروری است و ضد آفتاب اثرات مضر آفتاب را تا حد زیادی کم میکند.اشعه آفتاب عامل اساسی در پیری پوست و لک های پوستی و ایجاد چین و چروک و سرطان های پوستی می باشد حداقل SPF لازم برای اثر محافظتی 15 است که باید در هر فصلی با هر هوایی برای مراقبت از پوست استفاده شود .در صورت شنا یا بیش از حد بیرون بودن ضد آفتاب هر 2 ساعت تمدید شود.

بهتر است بین ساعت 10 تا 4 بعد از ظهر که اشعه خورشید بسیار زیاد است بیرون نرویم و علاوه بر ضد آفتاب از لباس های بلند و کلاه مناسب استفاده شود.

  • آیا سیگار کشیدن برای پوست مضر است؟

اگر میخواهید پوست خوبی داشته باشید سیگار نکشید سیگار عروق خونی لایه های پوستی  را تنگ می کند در نتیجه خون کمتر و اکسیژن کمتری  و مواد غذایی ضروری که برای سلامت  پوست ضروری است کمتر به پوست می رسد ، همچنین سیگار باعث کوتاه شدن الیاف الاستین و کلاژن که نقش اصلی در سفتی و شادابی پوست دارد می شود.

در هنگام سیگار کشیدن استفاده مکرر از عضلات اطراف دهان باعث ایجاد چروک زودرس می شود.

  • استفاده از اسکراب چگونه توصیه می شود؟

یکی دیگر از راه های مراقبت از پوست استفاده از اسکراب می باشد و بهتر است حداکثر یک بار در هفته استفاده شود، نوع اسکراب بدن با صورت متفاوت است استفاده از اسکراب باعث حذف سلولهای مرده پوست می شود و قوام پوست را ابریشمی میکند بهتر است بلافاصله بعد از اسکراب از مرطوب کننده مناسب پوست استفاده شود.

  • آیا استفاده از لوازم آرایش برای پوست مضر است؟

استفاده از لوازم آرایش مناسب به طور کلی برای پوست ضرری ندارد آن چه که مهم است پاک کردن روزانه آن در انتهای روز است زیرا  اکسیژن رسانی پوست  اغلب در شب انجام می شود.

لوازم آرایش پودری برای پوست چرب مناسب تر از لوازم آرایش با بیس کرم و فلویید می باشد بهتر است براش و اسفنج مخصوص آرایش هر چند وقت یک بار شسته شود تا از رشد باکتری های مسبب آکنه یا جوش جلوگیری شود.

 

 

دکتر سولماز نخعی زاده متخصص پوست مو و زیبایی

این پست چقدر مفید بود؟

امتیاز دهید !

امتیاز میانگین : 3.8 / 5. تعداد آرا : 685

تاکنون کسی رأی نداده است شما اولین نفر باشید !

Related Posts

Leave a comment