استفاده از کرم تریامسینولون

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر. دختر هستم
خانم دکتر به خاطر درماتیت پوست صورتم پیش دکتر پوست رفتم و ایشون 4 عدد فلوکونازول150 و یه پماد دست ساز که فکر کنم روش نوشته بود تریامسینولون یک دهم درصد و یه شامپو ضدشوره مخصوص موی چرب و یه مرطوب کننده برام نوشتن. البته الان قرصم تموم شده فقط پماد رو دارم که هر وقت قرمز بشه و ضایعات مشخص بشن میزنم( در حد حداکثر یه نخود هر چند روز یه بار)
خانم دکتر اول میخواستم بپرسم استفاده از این کرم بدون استفاده ازداروی دیگه ای اشکال نداره؟ چون درباره این کرم خوندم که کورتواسترویید هست و کارش صرفا ارام کردن التهابه با کم اثر کردن سیستم ایمنی بدن. در این صورت اگر صورت من مخمر مالاسزیا زیاد داشته باشه این کرم باعث نمیشه که بدن من در مقابل این قارچ ضعیف تر عمل کنه؟ چون دیگه فلوکونازولم تموم شده
و اینکه خانم دکتر مقدار معمول و مجاز استفاده از این کرم چه مقدار و چند روز یک باره چون جایی خوندم ممکنه باعث افزایش فشار چشم بشه.چشم من هم خشکه هم به تماس با آب حساسه هم صبحها که از خواب بیدار میشم قی سفید رنگ و نسبتا چسبناک در نزدیکی غدد اشکیم وجود داره. البته چون ریزش ابرو و مژه هم دارم دائما مجبورم دست بکنم تو چشمم و درشون بیارم.
واقعا ممنون از لطف وتوجهتون

نظرات (1)

سلام
استفاده زیاد این دارو به تنهایی توصیه نمیشه
بهتر اگر هنوز درماتیت سبوره دارید دوباره ویزیت بشید

Leave a comment