مشکل در تشخیص بیماری

سلام خانم دکتر وقتتون بخیر.
خانم دکتر من همون دختری ام(۲۰ساله) که تا حالا چهار بار به متخصص های پوست مختلف مراجعه کردم در طول یک سال یک سال و نیم گذشته.
مشکل من حدود یک سال و نیم پیش با شوره در ابرو و بالای ابروم به وجود اومد که جداشدن میکردم و پس از مدتی التهاب و پوسته شدن همراه با خارش و سوزش مقطعی در بخش هایی از صورتم مثل بالای یکی از ابروهام، نواحی ای در پیشانی، اطراف بینی و گاها بخشی از چانه و زیر بینی. در شبها هم مسکلی از بابت خواب ندارم.
رفتم پیش دکتر پوست و ایشون داروهایی نوشتن که خوب بود و پس از حدود یه هفته مشکل رفع شد. گذشت و من بعد پنج شیش ماه دوباره به اون علائم دچار شدم( با شدت کمتر) و پیش دکتر دیگه ای رفتم و ایشون هم دارو نوشتن از جمله یه پماد تریامسینولون یک دهم درصد که جواب داد. دو سه ماه گذشت باز دچار این مشکل شدم رفتم پیش یه دکتر دیگه که فلوکونازول ۱۵۰ به تعداد ۴ عدد، یه پماد دست ساز تریامسینولون و یه مرطوب کننده و شامپو ضد شوره مخصوص پوست و موی چرب برام نوشتن. داروهای دکتر سوم هم موثر بود ولی چند هفته بعد اتمام دارو ها مشکلم دوباره برگشت.
الان رفتم پیش یه دکتر دیگه که این دارو هارو نوشته:کپسول ایتراکونازول ۱۰۰ ده عدد هفته ای دوتا، هیدروکورتیزون ۲۰ عدد هفته ای یکی، دو تا پماد دست ساز که نمیدونم چی هستن یکیشون هر روز صبح یکی دو روز در هفته عصر ها، یه کرم سنسی رد برای هر روز صبح و یه کرم لایه بردار الفازوم که فعلا استفاده نمیکنم میترسم بدترش کنه.
خانم دکتر من واقعا گیج شدم. هر کدومشون یه چیز گفتن. یکیشون گفت مربوط به سیستم ایمنیه اسمش درماتیت سبورئیکه، یکی گفت مربوط به حساسیته یکیشون گفت اگزماس. از این طرف این دکتر چهارم هیچ پماد استروییدی برای من ننوشته فقط قرص استرویید( هیدروکورتیزون ) داده اونم هفته ای یک دونه! نمیدونم اصلا قرص استرویید توانایی ش به اندازه ی پماد استرویید هست یا نه.
الان حدود ده روز از ملاقات من با آخرین پزشک میگذره و وضعیت صورت من اینه( تصویر شماره یک قبل مراجعه به پزشک و تصویر شماره دو مال همین الان). اون سفیدی هایی که در تصویر میبینید نور فلشه.
خانم دکتر الان اسم بیماری من دقیقا چیه؟ میشه بفرمائید به نظرتون داروهای این دکتر چهارم خوبه یا نه؟ خیلی ممنونم

نظرات (1)

سلام عزیزم
تو درماتیت سبوره داری که نوعی اگزماست و پاسخ التهابی سیستم ایمنی
پس همشون درست گفتن
به نظرم که صورتت بهتر
من شخصا با کورتون خوراکی موافق نیستم برای بیماری تو ولی بقیه داروها خوبن
بعدم عزیزم چرا اینقد دکتر عوض میکنی پیش یکی برو و با همون ادامه بده
خصلت این بیماری عود و بهبود مکرر

Leave a comment