بوتاکس در علم زیبایی

بوتاکس
4
(713)

بوتاکس از سم باکتری کلستریدیوم بوتولونیوم جدا می شود، و عملکرد آن به صورت بلوک عملکرد عصبی در عضله است ، در نتیجه عضلاتی که تزریق شده اند قادر به انقباض نبوده و در ناحیه پیشانی و خط اخم بیمار قادر نخواهد بود که اخم کند یا از عضلات پیشانی استفاده کند و این باعث بهبود چین و چروک و صاف شدن چین و چروک ها در محل تزریق شده می شود . محل های معمول تزریق ناحیه خط اخم ، خطوط پیشانی و اطراف چشم و در موارد خطوط اطراف لب و گردن و گونه های لپ می باشد.

بوتاکس

تزریق بوتاکس چند دقیقه طول می کشد و نیاز به بی حسی ندارد. عملکرد توکسین از حدود 3 روز بعد از تزریق آغاز می شود و تا 2 هفته بعد کامل می شود.

  • مدت ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

اغلب 3 تا 4 ماه ماندگاری دارد با بازگشت عملکرد عضله ، چین و چروک ها مجدد باز می گردد و نیاز به تزریق مجدد است. معمولاً چین و چروک بعد از چند نوبت تزریق کمتر می شوند. زیرا عضله منقبض کننده بیشتر Relax باقی می ماند اصطلاحاً عملکرد قبلی خودش را فراموش می کند.

بوتاکس

  • مناسب ترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

بهترین سن برای تزریق بوتاکس اوایل دهه سوم زندگی تا دهه 5 و 6 است. بهترین و طبیعی ترین نتیجه بوتاکس وقتی اتفاق می افتد که بیمار هنوز چین و چروک در حالت استراحت پیدا نکرده و فقط چین و چروک با انقباض فعال عضله در زمان خندیدن و اخم کردن و تعجب کردن پیدا می شود.

 

*بخوانید: سولاریوم و نکات استفاده از آن!

 

  • انواع چین و چروک:

دو نوع چین و چروک وجود دارد

  1. چروک دینامیک که موقع خندیدن و اخم کردن و تعجب کردن نمایان می شود.
  2. چروک استاتیک ، چروک هایی که فرد دیگر، به طور ثابت و بدون حرکت عضله در ناحیه خط اخم، پیشانی و اطراف چشم دارد.
  • بهترین زمان برای تزریق بوتاکس:

بهترین زمان برای تزریق بوتاکس هنگام وجود چین و چروک های دینامیک است، بعد از ایجاد چین و چروک استاتیک باز هم بوتاکس مفید است ولی ممکن است به تنهایی کافی نباشد و برای از بین بردن کامل چین و چروک نیاز به تزریق فیلر و یا کارهای دیگر باشد.

  • عوارض تزریق بوتاکس چیست؟

شایع ترین عارضه، کبودی زود هنگام در محل تزریق است که ظرف چند روز بهبود می یابد و در کسانی که از داروهای مسکن یا قرص آسپرین استفاده می کنند بیشتر دیده می شود، به ندرت در برخی افراد ممکن است 24 تا 48 ساعت بعد از تزریق، سردرد ادامه یابد.

بوتاکس

  • مراقبتهای لازم بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

  1. تا 4 ساعت از خم کردن سر جلوگیری شود.
  2. تا 24 ساعت نواحی تزریق شده ماساژ داده شود.
  3. تا یک ساعت بعد از تزریق با عضلات تزریق شده بازی شود، توصیه می شود بیمار مرتب اخم کند و بخندد و پیشانی را بالا دهد تا توکسین در محل درست پخش شود.

 

 

دکتر سولماز نخعی زاده متخصص پوست مو و زیبایی

آپارات پیج اختصاصی دکتر سولماز نخعی زاده در سایت آپارات

 

این پست چقدر مفید بود؟

امتیاز دهید !

امتیاز میانگین : 4 / 5. تعداد آرا : 713

تاکنون کسی رأی نداده است شما اولین نفر باشید !

Related Posts

نظرات (2)

سلام
وبسایت خوبی دارید
از خوندن مطالبش لذت بردم

فروشگاه اینترنتی

بسیار عالیه که به امری اشاره نموده اید که امروزه بعنوان بخشی مهم یاد می شود و همه گریبان گیر چین و چروکها هستند .. مطالب موجود در وب سایت شما مطالب انرژی بخش هستند که خواندنی فصیح و شیوا را به خود گرفته است

Leave a comment