لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد
4.8
(683)
  • لیزر موهای زائد چیست؟

رهایی از موهای زائد روشهای مختلف دارد که دو روش الکترولیز و لیزر وجود دارد. لیزر موهای زائد باعث از بین رفتن کامل موها نمی شود و انجام جلسات کامل لیزر باعث کم شدن و نازک شدن موها در ناحیه به میزان 60 تا 80 درصد می شود و بعد از اتمام جلسات لیزر ممکن است جلسات یادآور به صورت هر 6 ماه یک بار نیاز باشد.

  • مکانیسم انجام لیزر موهای زائد چیست؟

مهمترین اصل لیزر فتوترمولیز انتخابی است ، به این معنی که انواع لیزرها با طول موج خاص و با پالس دیوریشن درست می توانند تارگت خاص در پوست را هدف قرار دهد بدون این که به بافت های اطراف آسیب بزند. در مورد لیزر موهای زائد هدف رنگدانه (سیاه) فولیکول مو است که اشعه لیزر توسط رنگدانه سیاه (ملانین) موجود در فولیکول مو جذب شده و تولید گرما می کند و این گرمای تولید شده باعث تخریب سلولهای بنیادی ایجاد کننده موها در لیزر موهای زائد می شود.

ایده آل برای انجام لیزر موهای زائد پوست سفید با موهای ضخیم تیره می باشد، درمورد پوستهای تیره لیزر قابل انجام می باشد ولی حتماً باید پارامترهای درست تعیین شود تا بیمار دچار عارضه سوختگی نشود، لیزر موهای زائد روی موهای سفید و بور تأثیر ندارد.

 

*بخوانید: درمان شوره سر !

 

  • تاریخچه انجام لیزر به چه زمانی بر می گردد و آیا لیزر در ناحیه ژینتال و زیر بغل تأثیری روی باروری و غدد لنفاوی دارد؟

لیزر از سال 1996 توسط FDA تایید شده و هم اکنون به طور گسترده در کل کلینیک های زیبایی دنیا انجام می شود. لیزر موهای زائد توانایی نفوذ چند میلی متر به پوست را دارد در نتیجه هیچ گونه تأثیر منفی روی باروری و غدد لنفاوی ندارد و نیز هیچ گونه تأثیری روی ارگان های داخلی بدن ندارد.

  • آیا به دنبال انجام لیزر موی زائد ناحیه لیزر شده کاملاً بدون مو می شود؟

خیر FDA تعریفی از لیزر موی زائد دارد به این صورت که بعد از اتمام جلسات لیزر تعداد موها کم و نازک می شود و بعد از اتمام دوره لیزر جلسات یادآور به صورت 6 ماه 1 بار برای کنترل رشد موهای لیزر شده لازم است.

  • تعداد جلسات لازم انجام لیزر برای بدست آوردن پاسخ مناسب چه میزان است؟

رشد مو شامل 3 فاز می باشد ( آناژن ، تلوژن ، کاتاژن ) و لیزر فقط روی فاز اولیه آناژن (مرحله رشد) فولیکول مو موثر است در این زمان فولیکول مو بیشترین رنگدانه خود را دارد، در نتیجه جلسات متعدد لازم است تا موها همه تخریب شود و از یک موی ضخیم به یک موی نازک و کوچک و بدون رنگ تبدیل شود. (معمولاٌ حدود 20 درصد موها در ناحیه لیزر شده در هر جلسه در فاز آناژن قرار دارند.)

لیزر موهای زائد

جلسات بسته به نوع و ضخامت موها ، رنگ پوست ، ناحیه ای از بدن که لیزر انجام می شود ، وجود یا عدم وجود مشکل هورمونی متفاوت می باشد.

لیزر روی موی سفید و قرمز و بور تأثیری ندارد، معمولاً ریختن موهای لیزر شده بعد از اتمام جلسه لیزر 2 تا 3 هفته طول می کشد که از دستکاری کردن موها در این مدت باید جلوگیری شود.

 

*بخوانید: روشهای مراقبت از پوست !

 

  • بعد از انجام جلسه لیزر وجود چه علائمی طبیعی است؟

قرمزی و خارش و تورم ناحیه لیزر شده طبیعی است که معمولاً 2 تا 3 روز طول می کشد و سپس بهبود می یابد ، درجاتی از درد در هنگام انجام لیزر نرمال است که با استفاده از کرم های بی حس کننده موضعی بهبود می یابد نکته مهم که باید به خاطر داشته باشیم جداً از استفاده زیاد و وسیع کرم های بی حسی خودداری شود زیرا می تواند باعث ایجاد مسمومیت با ماده بی حسی شود.

لیزر موهای زائد

  • آیا لیزر موهای زائد می تواند عارضه داشته باشد؟

از عوارض لیزر می توان به تغییر رنگ در محل انجام لیزر به صورت کم رنگ شدن یا پر رنگ شدن در موارد شدید سوختگی ، عفونت ، ایجاد آکنه و تورم شدید نام برد که استفاده از دستگاه درست با پارامترهای صحیح می تواند از ایجاد این عوارض جلوگیری کند.

  • آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث انتقال ویروس زگیل شود؟

مواردی از انتقال این ویروس گزارش شده که بهتر است لیزر در مراکزی انجام شود که تحت نظارت متخصص پوست با حداکثر رعایت اصول بهداشتی انجام شود.

  • نکات قبل از انجام لیزر موهای زائد :

اگر قصد انجام لیزر موی زائد را دارید ، باید شش هفته قبل از درمان ، چیدن ، اپیلاسیون و الکترولیز را محدود کنید. این امر به این دلیل است که لیزر ریشه های مو را هدف قرار می دهد ، که به طور موقت با اپیلاسیون و یا زدن آنها از بین می رود.

همچنین باید شش هفته قبل و بعد از درمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب باعث می شود که لیزر موهای زائد کمتر موثر باشد و عوارض بعد از درمان را بیشتر کند.

  • مزایای لیزر موهای زائد:

لیزر برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت ، پا ، چانه ، پشت ، بازو ، زیر بغل ، خط بیکینی و مناطق دیگر مفید است.مزایای لیزر موهای زائد شامل موارد زیر است:

  1. دقت ، درستی : لیزرها می توانند موهای تیره و درشت را به طور انتخابی هدف قرار دهند در حالی که پوست اطراف خود را آسیب نزنند.
  2. سرعت : هر پالس لیزر کسری از ثانیه طول می کشد و می تواند موهای زیادی را همزمان انجام دهد. لیزر می تواند هر ثانیه تقریباً اندازه یک چهارم را درمان کند. مناطق کوچک مانند لب فوقانی در کمتر از یک دقیقه قابل درمان هستند و مناطق بزرگ مانند پشت یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.

 

 

 

دکتر سولماز نخعی زاده متخصص پوست مو و زیبایی

آپارات پیج اختصاصی دکتر سولماز نخعی زاده در سایت آپارات

 

این پست چقدر مفید بود؟

امتیاز دهید !

امتیاز میانگین : 4.8 / 5. تعداد آرا : 683

تاکنون کسی رأی نداده است شما اولین نفر باشید !

Related Posts

Leave a comment