لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ
4.2
(469)

همه آن چه باید در مورد لیفت با نخ در ناحیه صورت بدانیم

در روش لیفت نخ، نخ های جذب شونده در صورت جایگذاری می شوند تا باعث لیفت اندک ولی قابل مشاهده و موثر در پوست شود. برخلاف جراحی که پوست اضافه در ناحیه صورت برداشته می شود در لیفت با نخ پوست اضافی به جایگاه اصلی منتقل می شود، در نتیجه تاثیر در بالا رفتن پوست و سفتی پوست دارد. علاوه بر نقش آن در لیفتینگ صورت نخ ها با پروسه پیری صورت دیگری نیز مبارزه می کنند با تحریک پاسخ التهاب و پروسه ترمیم ناحیه جایگذاری شده  باعث بهبود کیفیت کلاژن و الاستین پوست در نتیجه جوانسازی می شوند.

این مسئله بسیار مهم است چون کلاژن نقش بسیار مهمی در پروسه پیری دارد. کلاژن به فاکتورهای رشد کمک می کند که به طور قابل توجهی پوست ما را تحت تاثیر قرار دهند و باعث شود که پوست سفت و پر داشته باشیم، با افزایش سن، پوست میزان کلاژنی که تولید می کند به مرور کمتر و کمتر می شود که این باعث کاهش 80% ضخامت پوست در سن 70 سالگی می شود.

  • تاثیر لیفت صورت با نخ در جوانسازی:

کم شدن کلاژن و قدرت آن فاکتور بسایر مهمی در ایجاد پوست شل و چروک می باشد. هرچه پوست ضعیف تر شود توانایی خود را در حمایت از بافت های زیرین از دست می دهد در نتیجه پوست شل شده  و افتادگی پیدا می کند وقتی علائم شل شدن پوست اندک است اقدامات جوانسازی از جمله لیفت با نخ باعث افزایش ضخامت پوست و بهبود شل شدگی پوست و جلوگیری از بدتر شدن پوست می شود. به زبان دیگر این پروسه باعث جوانسازی بهتر در محل جایگذاری شده  و جوانسازی پیشرونده در بافت صورت می شود.

 

*بخوانید: تزریق چربی !

 

بیمارانی که لیفت با نخ را با هدف تحریک کلاژن انجام می دهند به مرور متوجه بهتر شدن و الاستیسیتی پوستشان می شوند، وقتی نخ در محل جایگذاری می شود پاسخ ترمیم بلافاصله شروع می شود تا جذب کامل نخ ها پروسه ترمیم همچنان ادامه دارد. از آنجا که نخ ها زیر پوست قرار می گیرند بیماران متوجه این تغییرات نمی شوند.

  • علت انتخاب لیفت نخ نسبت به لیفت با جراحی چیست؟

در بسیاری از بیماران مهمترین مزیت لیفت با نخ دوره نقاهت بسیار کوتاه آن نسبت به جراحی  Facelift است.

لیفت با نخ با بی حسی موضعی انجام می شود در صورتی که عمل Facelift با بیهوشی عمومی انجام می شود. نکته ای که باید مد نظر داشت لیفت واقعی که با لیفت با نخ ایجاد می شود در واقع چند میلی متر است که در واقع نتیجه بسیار کمتر و طبیعی تر از Facelift جراحی خواهد بود.

لیفت با نخ برای کسانی که افتادگی خفیف تا متوسط دارند مناسب تر است، حدود سن انتهای دهه سوم تا ابتدای دهه پنجم زندگی.

لیفت صورت با نخ

در موارد افتادگی بسیار شدید جراحی روش بهتری است ولی در شرایطی که بیمار، بیماری زمینه ای دارد یا امکان بی هوشی عمومی وجود دارد و یا به هر دلیلی ریسک جراحی را نمی خواهند قبول کنند لیفت با نخ قابل انجام است.

  • مدت زمان تاثیر لیفت با نخ و جراحی Facelift:

نکته مهم که باید مد نظر باشد این است که هیچ روشی مادام العمر نیست، نتیجه Facelift جراحی ممکن است 10 سال بماند و تاثیر لیفت با نخ 1 تا 3 سال، ولی از آنجا که لیفت با نخ بدون هیج عارضه ای انجام می شود هر چند سال یکبار قابل تکرار است.

  • نکاتی که بعد از انجام لیفت با نخ باید رعایت شوند:

  1. از مالش خیلی شدید پوست جلوگیری شود.
  2. اقدامات دندانپزشکی حداقل 2 هفته بعد از لیفت با نخ انجام نشود.
  3. کرم های روزانه با احتیاط با حرکات ضربه ای خیلی خفیف روی پوست زده شود.
  4. تا 2 هفته روی صورت نخوابند.
  5. از خوردن غذاهای سفت و خندیدن خیلی بلند جلوگیری شود.
  • نکته مهم در لیفت با نخ:

به طور کلی لیفت با نخ ریسک خیلی کمی دارد و یک روش غیر تهاجمی محسوب می شود، ریسک اسکار و خون ریزی خیلی شدید، عفونت و سایر عوارض در صورتی که توسط متخصص پوست انجام شود، وجود ندارد.

نکته مهم دیگر انتظار واقعی از نتیجه لیفت با نخ باید داشت، لیفت با نخ تغییرات محسوس ایجاد می کند و باعث جوانسازی می شود، ولی لیفت آن بسیار کمتر از لیفت جراحی است.

 

 

دکتر سولماز نخعی زاده متخصص پوست مو و زیبایی

این پست چقدر مفید بود؟

امتیاز دهید !

امتیاز میانگین : 4.2 / 5. تعداد آرا : 469

تاکنون کسی رأی نداده است شما اولین نفر باشید !

Related Posts

Leave a comment