وضعیت هورمونی و بیماری پوستی

سلام وقتتون بخیر
خانم دکتر بنده دختر ۲۰ ساله ای هستم که با اجازتون دو تا سوال از خدمتتون داشتم
۱- بنده از اوایل سال ۹۹ که چند ماه از شروع کرونا گذشته بود با علائمی چون شوره در ابرو،قرمزی و خارش در نزدیکی بینی و… مواجه شدم و از اون موقع تا حالا به ۳ دکتر پوست متفاوت مراجعه کردم.دکتر اول درباره علت این مشکل چیزی نگفت،دکتر دوم گفت مربوط به سیستم ایمنیه و دکتر سوم گفت اگزماست. بعد از مراجعه به دکتر سوم،خدمت شما علائم کامل رو نوشتم به علاوه داروهایی که دکتر سوم نوشته بود و شما گفتید درماتیت سبورئیکه(۴ عددقرص فلوکونارل ۱۵۰،شامپو ضدشوره،مرطوب کننده پوست مخصوص پوستهای چرب و یک پماد دست ساز که فکر کنم روش نوشته تریامسینولون. )
اما سوالی که برام پیش اومده،همون طور که در جریانید یکی از علائم کرونا میتونه بروز راشهای پوستی باشه.البته من قرنطینه رو خیلی رعایت کردم و هیچ وقت بیمار کرونایی تشخیص داده نشدم، ولی به نظرتون ممکنه این علائم پوستی (که در صورتم دیده میشه) مربوط به بیماری کرونا باشه و من بدون اینکه متوجه باشم قبلا کرونا گرفتم؟ از این جهت میگم که این مشکل پوستی خیلی یک دفعه ای سراغ من اومد در حالیکه خیلی هم به خاطر کرونا بهداشت رو رعایت میکردم. البته من و پدرم سابقه شوره سر داریم ولی پدرم مشکل پوستی نداره
۲- خانم دکتر ممکنه مشکل پوستی من ناشی از تغییرات هورمونی باشه؟ من حدود هر دو ماه یکبار پریود میشم و صفات ثانویه جنسی در من کمه. سینه های کوچک دارم و دور تا دور نوک پستان موهای نسبتا ضخیم وجود داره. به نظرتون به دکتر زنان مراجعه کنم یا دکتر پوست؟ بهشون بگم چه آزمایشی برام بنویسن؟

خیلی ممنون از لطفتون

نظرات (1)

سلام
نه عزیزم این کرونا نیست
ولی ممکنه به مشکل هورمونی و استرس برگرده
حتما دکتر زنان شمارو ببینه

Leave a comment