تزریق فیلر و تأثیر آن در جوانسازی پوست

تزریق فیلر
4.9
(323)

تزریق فیلر ، یکی از ارکان مهم جوانسازی که متأسفانه کمتر به آن توجه می شود جبران حجم از دست رفته در ناحیه صورت می باشد. به مرور با افزایش سن، حجم در نواحی مخصوص از صورت کم می شود نواحی مثل شقیقه و قسمت خارجی گونه و زیر چشم و خط خنده دچار کاهش حجم می شوند، نواحی داخل گونه دچار بزرگ شدن چربی اصطلاحاً هیپرتروفی و افتادگی به سمت داخل شده که این باعث تشدید خط خنده می شود.

مجموعه این تغییرات باعث ایجاد چهره افتاده و خسته می شود، چیزی که در امر جوانسازی به ما کمک می کند برگرداندن این حجم از دست رفته می باشد، این جبران حجم با فیلرها امکان پذیر است.

 

                                 روند پیری پوست صورت و از دست دادن حجم

  • انواع فیلر یا پرکننده :

فیلر یک اصطلاح کلی است به معنی پرکننده هاست که می تواند شامل ژل یا چربی باشد، چربی از خود شخص گرفته شده و به نواحی که دچار کاهش حجم شده اند تزریق می گردد .

ژل ها انواع مختلفی دارند که شامل هیالورونیک اسیدها که معروفترین نوع ژل ها هست، یا ژل هایی مانند الانسه یا Radiess که جنس پلی ال کربولاکتون و هیدروکسی آپاتیت به ترتیب دارند که علاوه بر پر کنندگی باعث  تحریک کلاژن و جوانسازی نیز می شوند.

برای لب ها با هیالورونیک اسیدها و برای صورت زمانی که خیلی لاغر است و حجم زیادی نیاز دارد بهترین گزینه “چربی خود فرد” استفاده می شود.

*بخوانید: بوتاکس !

 

چربی علاوه بر پر کنندگی خاصیت جوانسازی بسیاری دارد زیرا حاوی سلول های زنده از جمله سلول بنیادی می باشد که خود این سلولهای بنیادی می توانند باعث جوانسازی و روشن شدن پوست و بهبود کیفیت آن شود.

به طور خلاصه اگر به دنبال جوانسازی و بهبود کیفیت پوست هستیم حتماً به حجم های از دست رفته نیز باید توجه کنیم و این کمبود حجم ها با پرکننده های مناسب (فیلرهای مناسب) اعم از چربی یا ژل ها باید جبران شود . البته نکته بسیار مهم جبران کردن حجم ، توجه به طبیعی بودن نتیجه نهایی می باشد. پر کردن بیش از حد باعث از بین رفتن زیبایی طبیعی می شود.

 

تزریق فیلر

 

در بسیاری موارد مقاومت افراد برای ژل زدن یا تزریق چربی ترس از نتیجه نهایی هست که موجب غیر طبیعی شدن صورت شود. توصیه ما این است که حتماً جهت انجام کارهای زیبایی با پزشک متخصص پوست و مو مشورت کنید و دغدغه های خود را با پزشکتان در میان بگذارید.

  • آیا تزریق فیلر (چه چربی و چه ژل) عارضه خاصی دارد؟

عوارض تزریق بستگی به چند عامل دارد ، در تزریق ژل ها برند تزریق شده بسیار مهم است اگر ژل از برند معتبر نباشد میتواند باعث یک سری واکنش های افزایش حساسیتی شده که بعد از تزریق خودشان را به صورت تورم و قرمزی در محل تزریق نشان می دهند.

واکنش افزایش حساسیتی در تزریق چربی تقریباً هیچ گاه دیده نمی شود، از عوارض دیگر که ممکن است وقتی تکنیک تزریق اشتباه باشد دیده شود ، گلوله گلوله شدن ژل و چربی در محل تزریق است که با تکنیک درست تزریق و انجام تزریق توسط فرد متخصص این احتمال بسیار اندک می شود.

عارضه بسیار مهم تزریق ژل ها وقتی تکنیک اشتباه باشد انسداد شریانی پوستی است که نتیجه آن می تواند باعث ایجاد نکروز و زخم روی پوست باشد.

از عوارض کوتاه مدت و نسبتاً شایع در تزریق فیلر ورم موقت و کبودی است که اغلب ظرف مدت یک هفته بهتر می شود.

  • آیا راه حلی برای جلوگیری از این عوارض وجود دارد؟

بله استفاده از برندهای معتبر ژل بسیار مهم است و استفاده از کانولا در نواحی حساس مثل شقیقه و زیر چشم تا حد زیادی از انسداد شریانی جلوگیری می کند و با تزریق حداقل میزان فیلر مورد نیاز از گلوله شدن و ایجاد نتیجه غیر طبیعی جلوگیری می کند.

  • آیا بعد از تزریق فیلر امکان جا به جایی ماده تزریق شده وجود دارد یا خیر؟

یکی از ترس هایی که اغلب مراجعه کننده ها در مورد تزریق فیلر دارند امکان جا به جایی فیلرها بعد از تزریق است، که عمدتاً مربوط به ژل هایی است که حدود 10 – 15 سال قبل به عنوان فیلر دائمی به نام پاژ تزریق می شد که عوارض بسیار عمده ای داشتند و در حال حاضر خوشبختانه در مارکت ایران وجود ندارند، در مورد ژل های هیالورونیک اسید و یا چربی به هیچ عنوان امکان جا به جایی وجود ندارد و از این لحاظ جای نگرانی نیست.

 

 

 

دکتر سولماز نخعی زاده متخصص پوست مو و زیبایی

این پست چقدر مفید بود؟

امتیاز دهید !

امتیاز میانگین : 4.9 / 5. تعداد آرا : 323

تاکنون کسی رأی نداده است شما اولین نفر باشید !

Related Posts

Leave a comment